PRAKTIJK ANTJE

Praktijk Antje is de nieuwe naam voor de verloskundigen van de Vroedvrouwenpraktijk Peperstraat.

Wij, Elizabeth, Cobi, Mijke en Renate zijn blij met deze nieuwe samenwerkingsvorm met onze collega’s. Het werken in een groter centrum biedt vele voordelen. Wat echter voor ons heel belangrijk is is het behoud van onze kleinschaligheid en persoonlijke benadering.

teamantje.jpg

Elizabeth Witzier-van Welie
Cobi van de Coevering
Mijke van Harten-Bont
Renate Vink-van den Broek


Wanneer houden we spreekuur
Gouda
Ronsseweg 3b
van maandag t/m donderdag op wisselende tijden, ook met regelmaat avondspreekuur
fotos website 221110 028.jpgfotos website 221110 059.jpg

Moordrecht
Gezondheidscentrum 'de Hoeksteen'
Burgemeester Brandtstraat 56b
elke dinsdagochtend

Wat kun je van ons verwachten?
Respect speelt een belangrijke rol in de aanpak van onze praktijk. We werken met respect voor verschillen in cultuur en levensovertuiging, met respect voor de wensen van de ouders om te bevallen zoals zij dat willen. En met respect voor de natuur: we beschouwen zwangerschap en bevalling als gezonde, natuurlijke processen. We controleren en begeleiden die processen zorgvuldig en geven zo nodig advies. Ons streven daarbij is het gezonde verloop van zwangerschap, bevalling en kraambed te bevorderen en onnodig medisch ingrijpen te voorkomen. Constateren we risico’s voor moeder of kind, dan verwijzen we door naar de huisarts, gynaecoloog of kinderarts.
Wij werken samen met de gynaecologen van het Groene Hart Ziekenhuis met wie we een goede relatie hebben, en aan wie wij je met een gerust hart overdragen mocht dat nodig zijn.
Wij bezoeken je in het kraambed nog 4 à 5 keer. Samen met jou en de kraamverzorgende bespreken we de eventuele problemen en wordt het beleid daarop afgestemd. Wij zijn als verloskundige medisch eindverantwoordelijk voor het kraambed

Omdat we samenwerken met de Verloskundige Academies lopen er regelmatig verloskundigen-in-opleiding stage in onze praktijk. Zij vervullen dezelfde taken als de verloskundigen tijdens spreekuur, bevalling en kraambed maar dat gebeurt altijd onder onze supervisie. Mocht je bezwaar hebben tegen de aanwezigheid van een stagiaire dan kun je dit altijd aangeven.

Om te zorgen dat we je zo goed mogelijk kunnen begeleiden en begrijpen, vinden we een goede communicatie erg belangrijk.Toch kan het zijn dat je je in bepaalde zaken niet goed begrepen voelt. Wij zijn hier zelf altijd erg alert op, maar ook jij kunt dit natuurlijk aan ons kenbaar maken. Wij vinden het daarom fijn als je duidelijk je behoefte naar ieder van ons communiceert waardoor wij de zorg optimaal kunnen afstemmen op jouw behoefte. Er zijn vaak meerdere mogelijkheden om jou de optimale begeleiding te geven en dat mag je dus gerust aangeven, wij denken met je mee!

Klachten
Heb je een klacht? Blijf er niet mee rondlopen.

1.    Bespreek je klacht met je verloskundige.
Het is belangrijk dat je je goed voelt bij je verloskundige. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen we er alles aan om jou en je kindje goed te begeleiden. Zit je met vragen? Met twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons dan. Liefst zo snel mogelijk, maar óók als je er al een tijdje mee rondloopt. Dan praten we er samen over en proberen we er snel iets aan te doen. Misschien kunnen we een misverstand uit de weg ruimen. Of je geruststellen. Of op een manier gaan werken waar jij je prettiger bij voelt.
We maken graag een aparte afspraak met je. Dan hebben we rustig de tijd om te praten. Als je het lastig vindt om het gesprek te voeren, kun je iemand die je vertrouwt meenemen naar dit gesprek.

2.    Schakel een klachtenfunctionaris in.
Wil je meer weten over je rechten of wil je advies? Of wil je je klacht eerst met iemand anders bespreken? Of vindt je het prettig als iemand je helpt bij het indienen van een klacht?
Neem dan  contact op met de klachtenfunctionaris.
De klachtenfunctionarissen  zijn onpartijdig. Zij bespreken met jou waarover je ontevreden bent en wat je zou willen bereiken met je klacht. Zij adviseren je wat je kunt doen. Ze helpen je ook om het gesprek met ons aan te gaan als je dat moeilijk vindt. Of om een brief te schrijven over de klacht. De klachtenfunctionaris kan jou en ons helpen om samen een oplossing te zoeken. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

Contact met de klachtenfunctionaris
Neem contact op met een klachtenfunctionaris via klachtverloskunde.nl
De verloskundige probeert, eventueel samen met de klachtenfunctionaris, de klacht binnen zes weken af te handelen. Binnen deze periode ontvang je van ons bericht wat we hebben gedaan met je klacht.
Als je er met de verloskundige en de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uit komt, kun je je klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Verloskunde. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of de klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak.
Kijk voor meer informatie op geschilleninstantieverloskunde.nl


downloads
informatieboekje Antje

logovpg.jpg

ANTJE
T 0182 527251
M 06 51372250


CAATJE
T 0182 550773
M 06 22351585


NEELTJE
T 0182 513594
M 06 22858585

ADRES
Ronsseweg 3b
2803 ZA Gouda


PARKEREN
Onze praktijk bevindt zich in het parkeergebied voor dagkaart en vergunninghouders.parkeerbord.jpg
Op de plattegrond is te zien waar je gratis kunt parkeren als je onze praktijk bezoekt.
plattegrond

TELEFONISCH SPREEKUUR
ma  t/m do: 8.30 - 12.30
ma: 18.00 - 21.00
Antje: 0182 527251
Caatje: 0182 550773
Neeltje: 0182 513594

HET GROENE HART ZIEKENHUIS
bel je als je ons op het vaste
en mobiele nummer niet kunt
bereiken. T 0182 505050

EMAIL
mail@verloskundigenpraktijkgouda.nl
let op: het duurt soms enkele dagen voor je email wordt beantwoord. Gebruik dit email-adres dus alleen voor niet dringende zaken
Voor medische of zorginhoudelijke vragen graag bellen naar het vaste nummer en bij spoed naar het mobiele nummer.